FAQ2025-01-31T03:29:00+00:00

Meest gestelde vragen over Memon plus de antwoorden  vindt je hier

Andere vraag? Mail gerust!

Haal de natuur in huis met Memon

MemonizerWATER

Blijft het water altijd gevitaliseerd door de hele woning?2025-07-08T07:23:44+00:00

Goeie vraag.
Antwoord is lastig en ook weer niet.
Het antwoord is NEE.
Niet bij de MemonizerWATER en niet bij welk andere vitaliser dan ook.
Water is een heel bijzondere stof en heeft een geheugen eigenschap.

Theoretisch gesproken: Alles onderweg naar de kraan heeft een verstorende werking op het water. Maar dit is theoretisch.

In praktijk merk je hier weinig van, tenzij het water lang stil heeft gestaan.

Leuke anekdote die dit verhaal ondersteund:
Een klant melde na een tijdje de MemonizerWATER te hebben gebruikt:
“Als ik ’s nachts een glas water uit de badkamer kraan pak, smaakt het minder lekker. Ik laat het water dan even doorstromen.”
Toen de klant een tijdje later ook een MemonizerCOMBI plaatste in zijn woning was dit probleem weg.

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

 

Wij hebben kunststof leidingen, maakt dat wat uit?2025-07-08T07:23:54+00:00

Nee, dat maakt niets uit.

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Ik kan nergens een stuk waterleiding vinden van 18 cm, kan ik dan wel een MemonizerWATER plaatsen?2025-07-08T07:24:33+00:00

Meestal zit de watermeter in een houder. Tenminste de laatste decennia wel. Je kan hem daar ook onder plaatsen op voorwaarde dat het geen smartmeter is.

De aluminium beschermkap kan er dan niet overheen.
Geen probleem, er is een andere oplossing, hoewel minder fraai.
In elke doe-het-zelf zaak, waar ze ook isolatiemiddelen verkopen, kan je voor een paar euro een rol aluminium-plaktape halen.
Pak de MemonizerWATER netjes in met die tape.

 

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Er staat steeds water in mijn kelder. Kan ik daar een MemonizerWATER plaatsen?2025-07-08T07:25:16+00:00

Dit is een ding om in de gaten te houden!
Als de MemonizerWATER onder water komt te staan, dan gaat de MemonizerWATER het hele grondwatergebied lopen vitaliseren!

De MemonizerWATER is geladen met de originele frequentie van water. De grootte van MemonizerWATER is gebaseerd op jaarlijks gebruik en een minimale levensduur van 20 jaar.

De MemonizerWATER kan dus snel uitgeput raken als die onder water komt te staan. Neem maatregelen dat je hem waterdicht inpakt.

 

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Met het filteren van water haal ik er tenminste troep uit, dat is toch beter dan vitaliseren?2025-07-08T07:25:32+00:00

Hele goeie vraag.
Filteren is lineair denken. Dit is hetgeen we snappen. Je filtert en je haalt er iets uit.
Maar wát haal je er uit?
Wellicht haal je er juist de goede dingen er uit.

Maar we gaan nog even verder:
Haal je alles er uit?
De meeste filters filteren tot 500nm grootte. De nanoparticals zijn tussen de 20 en 50nm. Die filter je er dus niet uit.

Maar daarbij.
Nikola Tesla leerde ons:
Als je de wereld wil snappen, denk dan in termen als: energie, trillingen en frequenties.

Nu heb je dan wellicht de ziekmakende molecuultje er uit gehaald. Maar wat is belangrijker: het molecuultje of de frequentie.

Kijk deze docu, en dan vooral minuut 24 tot 28

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Harmoniseren

Dat harmoniseren, dat is toch helemaal niet bewezen?2025-07-07T14:41:25+00:00

Ja, wel dus!
Hier vindt je een gepubliceerde studie over de werking:

En dr. Armin Bechmann heeft zijn studie uitgegeven in boekvorm:
Publicatie prof. dr. Arnim Bechmann in boekvorm:   Hierhier en hier

 

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Waarom wegnemen van informatie en niet superpositie of afscherming?2025-07-07T14:42:00+00:00

Als u informatie toevoegt, (wat een aantal stralingsbeschermingsproducten doen) blijft de bestaande informatie negatief. Een algehele beveiliging (toevoegen of wegnemen) leidt tot functionele problemen. Slechts het wegnemen brengt de gewenste effecten voor de menselijke en dierlijke cellen. Stel je een orkest voor; dat wordt beschermd en dat hoewel u het niet kunt horen, nog steeds speelt. Het afschermen veroorzaakt ook reflectie, met dezelfde schadelijke gevolgen.

Opmerking; bij toevoegen betekent 90% beveiliging niet dat slechts 10% van het schadelijke effect nog aanwezig is – hierbij blijft 100% van de negatieve informatie behouden. Memon Bionic Instruments is daarom niet voor toevoegen, maar voor wegnemen van schadelijke informatie!

 

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Hoe lang gaat een Memonizer mee?2025-07-07T14:43:14+00:00

Een Memonizer is zo ontworpen dat hij gegarandeerd 20 jaar meegaat. Welke Memonizer je ook kiest. De interfererende informatie is op een dusdanige manier opgeslagen in de Memonizer dat het stabiel blijft werken gedurende die jaren.

 

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Kan je kanker krijgen door straling?2025-07-08T07:16:13+00:00
Hoe merk je of je last hebt van straling?2025-07-08T07:16:01+00:00

Lastige.
Heel veel symptomen kunnen op stralingsbelasting wijzen.
Dit komt omdat straling voor een hoger mate van oxidatieve stress zorgt.
Oxidatieve stress is simpel gezegd een onbalans in je lichaam waardoor er een breed scala aan ziektes kan ontstaan.
De ketting breekt bij de zwakste schakel zeg maar…

Maar heel duidelijk aanwijzingen zijn:
Hoofdpijn
Concentratieproblemen
Slapeloosheid
Stemmingswisselingen
Somberheid
Tinnitus
Duizeligheid
Moeheid

Zie voor veel voorkomende klachten ook deze pagina. Hier hebben veel mensen hun klachten gemeld die ze merkten na invoering van de nieuwe frequentie.

En bekijk deze pagina, hier verwijs ik naar vele wetenschappelijke onderzoeken.

 

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

De normen die de Gezondheidsraad adviseert zijn er toch niet voor niets?2025-07-08T07:17:00+00:00

Dit is een leuke vraag en een goeie.
De richtlijnen zijn vastgesteld in de beginjaren van de mobiele telefoon. door de ICNIRP. Vastgesteld in een proefopstelling die enkel en alleen de thermische invloeden van straling meette.

Dus representant van jou en mijn hersenen is een kunststofhoofd met een zoutoplossing (daadwerkelijk zo gebruikt in de opstelling) met een thermometer in het midden geplaatst. De aanname hier in is dat er niets anders in jou en mijn hoofd gebeurt wat verstoord kan worden in zijn werking, anders dan thermisch.

Er wordt “even” voorbij gegaan aan het feit dat neurologische connecties mede op basis van elektromagnetische informatie tot stand komen. Ook fijne cel-reguleringen worden op deze basis aangestuurd.

Aangezien de ICNIRP een zelf benoemde autoriteit is die destijds volledig uit wetenschappers bestond die geen medische of biologische opleiding hadden genoten, staan deze richtlijnen sterk onder kritiek door veel artsen en wetenschappers.

De machtige telecom lobby besteed veel geld en aandacht om vooral deze richtlijnen, in Nederlands zijn het niet eens normen, in stand te houden.
Dit is niet altijd succesvol en in steeds meer landen verliest de telecom het van de medische wetenschappers die anders aantonen.

Overigens:
De gezondheidsraad heeft in 2019 de Tweede Kamer geadviseerd voorzichtig te zijn met de uitrol van5G.
De telecomlobby heeft er voor gezorgd dat dit advies compleet genegeerd wordt.

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Waarom is straling een probleem, straling komt toch van nature ook voor?2025-07-08T07:17:07+00:00

Klopt.
Van naturę komt straling voor in vele vormen.
Zonlicht is hier het meest bekende voorbeeld van.
Minder bekend is dat geopatische straling soms ook wel radioactief kan zijn. (dus een nog hogere frequentie heeft dan zonlicht!)

Maar ALTIJD heeft natuurlijke straling een gelijkmatige amplitude. Oftewel een vloeiende lijn.

De problemen zijn begonnen toen we informatie wilde meegeven aan die frequentie. We gingen de amplitude vervormen, dus ” niet-natuurlijk”. maken.
Zeker de laatste decennia is de hoeveelheid informatie die we proppen in een frequentie enorm toegenomen. Men noemt dit gepulste frequentie.

We weten al wel dat de intrede van de radio leidde tot de, destijds bekende term”radioziekte”. Tegenwoordig is dit opgesplitst in:
– Psychische problemen
– Ziektes waar pilletjes voor uitgevonden zijn

Nu zijn we in sneltreinvaart nieuwe technieken aan het uitrollen, maar we weten nog niet wat dit op lange termijn gaat brengen, maar de berichten zijn niet positief! En dat is een understatement!

 

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Shungiet harmoniseert toch ook de straling?2025-07-08T07:17:50+00:00

Geen idee.
Waar ik van ga steigeren is die filmpjes waarbij je een Trifield (of andere meter) ziet teruglopen als je er een blokje shungiet tussen legt als onderbouwing dat shungiet beschermt tegen straling.
Dit zelfde effect heb je namelijk als je er een stukje staal tussen legt.

Ook krijg ik de kriebels van uitspraken als ” Shungiet heeft een heel hoog trillingsgetal waardoor alles er van af glijdt”.
Ten eerste: steenkool heeft een nog hoger trillingsgetal.
Ten tweede: we willen juist niet dat alles er af glijdt.

Kan shungiet hetzelfde doen als de MemonizerCOMBI of de MemonizerMOBILE?
Geen idee. Ik heb daar nog geen bewijzen van gezien.
Wel weet ik dat veel klanten waar ik contact mee heb, dit zijn vaak de wat ernstiger gevallen, hier geen baat bij hebben.
De Memonizers werken aantoonbaar, ik neem geen risico met mijn gezondheid als het om straling gaat!

Ik geef het graag de voordeel van de twijfel, maar zou er niet op gokken.

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

MemonizerCOMBI

Wat zit er in een Memonizer?2025-07-07T14:42:37+00:00

De Memonizers bevatten een controlestrook gemaakt van metaal en magnetische film, evenals siliciumkwarts welke dient als opslagmedium.

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Hoe weet ik dat de MemonizerCOMBI nog zijn werk doet?2025-07-07T14:42:43+00:00

Zolang het blauwe ledlampje nog brandt weet je zeker dat de MemonizerCOMBI actief is.

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Heeft een grotere MemonizerCOMBI een sterker effect?2025-07-07T14:46:28+00:00

Het antwoord hierop is drieledig:
– de grote van de MemonizerCOMBI wordt bepaald door de oppervlakte (of energieverbruik) in de woning.
– proefondervindelijk komen we er wel achter dat bij stralingsgevoelige personen men beter een maatje groter kan kiezen dan “net groot genoeg”.
– De aanwezigheid van steeds meer storende factoren kan wel een aanleiding zijn om niet te zuinig te zijn met de afweging van de grootte!

 

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Hoe lang gaat een Memonizer mee?2025-07-07T14:43:14+00:00

Een Memonizer is zo ontworpen dat hij gegarandeerd 20 jaar meegaat. Welke Memonizer je ook kiest. De interfererende informatie is op een dusdanige manier opgeslagen in de Memonizer dat het stabiel blijft werken gedurende die jaren.

 

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Ik heb een MemonizerCOMBI, maar voel me ziek worden. Hoe kan dat?2025-07-07T14:47:14+00:00

Dit kan en is eigenlijk een goed teken.
Dit is vanwege het homeopathische principe, wat herkend wordt als de ‘aanvankelijke verslechtering’, de zgn. Herxheimer reactie.
Je lichaam gaat ontgiften, drink veel (vitaal – coherent) water gedurende de eerste dagen!

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Wat moet ik doen met de MemonizerCOMBI als de stroom is uitgevallen?2025-07-07T14:50:02+00:00

Dit is een lastig item.
Officieel bouwt het veld zich op in ongeveer 5 dagen tijd. Haal je de MemonizerCOMBI uit het stopcontact, dan begint het veld weer in te zakken.

Oke, maar wat houdt dan precies in?

Als het veld zakt en er wordt een tweede veld opgebouwd dan kunnen die velden met elkaar interfereren. Veel mensen zullen dit  niet merken, heel gevoelige mensen wel.

Dus officieel moet je, bij stroomuitval, de MemonizerCOMBI er 5 dagen uitlaten. Na de 5 dagen weer opnieuw inpluggen. Maar als de stroom er langer dan 3 uur uit heeft gelegen is deze procedure niet nodig. Bij volledige uitval zakt het beschermende veld sneller.
Alternatief is om er voor te kiezen om bij kortstondige uitval gewoon niets te doen. Houdt zelf in de gaten wat er gebeurt. De bescherming blijft er sowieso!

Voor alle zekerheid kan je een UPS-stroomvoorziening aanschaffen voor kortdurige stroomuitval.

 

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Waar plaats ik de MemonizerCOMBI?2025-01-22T10:17:38+00:00

De plek maakt niet uit.
Twee dingen zijn belangrijk:

– Plaats hem in een origineel stopcontact, geen verlengsnoer!
– Plaats hem daar waar die kan blijven zitten! De MemonizerCOMBI bouwt een natuurlijk veld op in 3-5 dagen. Als je hem uit het stopcontact haalt, moet het oude veld eerst zakken voor het nieuwe veld opgebouwd kan worden.

Als ik een MemonizerCOMBI aanschaf, ben ik dan meteen van al mijn klachten af?2025-07-07T14:51:27+00:00

Dat kan inderdaad, ligt er helemaal aan wat de klachten zijn.
Buiten dit statement blijf ik verre van de illusie: “Stop de MemonizerCOMBI in het stopcontact en al je problemen lossen op.”
Zo werkt het niet.

Sommige klachten kunnen per direct verdwijnen zoals duizeligheid, piepjes in de oren, het gestreste gevoel.

Voor veel klachten kan het best langer duren.
Wat er gebeurt:
Je lichaamscellen haan anders reageren, je lichaam komt in herstel. Het kan zelfs zo zijn dat de klachten erger gaan worden of dat er (tijdelijk) andere klachten ontstaan.

Wellicht is dit een goed vergelijk:
Als een zware roker, die last heeft van veel en ernstig hoesten, stopt met roken is hij niet de volgende dag van zijn gehoest af. Dit duurt een tijdje.

 

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Voor wie is een MemonizerCOMBI bedoeld?2025-07-07T14:52:10+00:00

De MemonizerCOMBI is voor iedereen bedoeld en sterker, voor iedereen een echte aanrader.

De straling om ons heen wordt niet minder en langzamerhand is de kans groot dat steeds meer mensen last gaan krijgen hiervan.

Dus voor een ieder die wil dat zijn of haar lichaam niet meer beïnvloed wordt door de straling.

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Hoe groot is de uitstraling van de MemonizerCOMBI in vierkante meters?2025-07-07T14:52:16+00:00

In tegenstelling tot andere devices die kennelijk wel bepaalde vierkante meters om zich heen werken, is het met de MemonizerCOMBI anders.
Eigenlijk kan je het beste deze voorstelling maken:
De MemonizerCOMBI plaatst een soort van Kooi van Faraday om je woning heen. Een beschermende koepel.

Voor de techneuten onder ons:
Technisch gesproken klopt dit niet, dit is om meer een beeld te schetsen.
Ook is het ook niet zo dat, wat in een Kooi van Faraday wél het geval zou zijn, dat je de straling opsluit. Het is een beeldspraak!

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Welke oppervlakte moet ik aanhouden voor de bepaling van de maat?2025-07-08T07:14:15+00:00

Alles wat na de meterkast komt, dus ook je schuur. (de MemonizerCOMBI “ziet” niet dat die in de schuur aan het werk is simpel gezegd)
Hoe meer belasting er is zoals zonnepanelen, warmtepompen, ledverlichting en andere verstoringen, hoe groter de reden om niet te zuinig te zijn met je keuze. Ook het wel of niet gevoelig zijn speelt mee.
Voorbeeld:
Heb je een appartement van 115m² in een rustig dorp, redelijk ver van masten af en geen windmolens of “zonneparken” in de buurt en je wil een MemonizerCOMBI als algehele bescherming, kies dan rustig de S-versie.
Maar heb je een appartement van 95m² in de stad, zonnepanelen en masten in de buurt én je bent ook nog eens gevoelig voor straling, dan is een M-versie echt wel aan te raden!

Voor bedrijven met een grote loods of stal: neem even contact op.
Als er vrijwel geen elektriciteit leidingen lopen kan je wellicht met 25% oppervlakte berekening af.
Als er weer zonnepanelen op liggen wordt het weer anders.

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Hoeveel MemonizerCOMBI’s heb ik nodig?2025-07-08T07:15:00+00:00

Eén!
Je schaft de MemonizerCOMBI aan op de grootte van je woning.
Tot 100m²  de S
Tot 200m² de M
Tot 350m² de L
Tot 500m² de XL

Welke oppervlakte reken je mee?
Alles wat na de meterkast komt, dus ook je schuur. (de MemonizerCOMBI “ziet” niet dat die in de schuur aan het werk is simpel gezegd)
Heb je in de schuur/garage een aparte meter, dan hoeft je dat niet mee te tellen. De meter is een stop signaal voor de MemonizerCOMBI.

Voor bedrijven met een grote loods of stal: neem even contact op.
Als er vrijwel geen elektriciteit leidingen lopen kan je wellicht met 25% oppervlakte berekening af.
Als er zonnepanelen op de schuur/loods liggen wordt het weer anders.

 

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Hoe werkt een MemonizerCOMBI?2025-07-08T07:15:27+00:00

Lastige vraag om te beantwoorden.
Het werkt op basis van het genererend infrarood licht-spectrum. Hiermee zet de MemonizerCOMBI het harmoniserende, natuurlijke veld in de woning/het kantoor.

In Jip&Janneke taal kan je het op deze manier begrijpbaar maken:
– Het werkt net als de geluidonderdrukker in de straaljagercockpit: je haalt het geluid niet weg, maar geeft het een tegengeluid waardoor het minder/geen invloed meer heeft.

Feit is dat het iets van doen heeft met de 13 dimensie theorie van Burkhard Heim. Het 8e veld is het informatieveld waarin de schadelijke werking van de elektromagnetische belasting onschadelijk gemaakt kan worden.
Ook een feit: aantoonbaar gemaakt door Celbiologisch Instituut Dartsch:
Je cellen reageren niet anders meer onder invloed van straling als deze straling geharmoniseerd wordt door een MemonizerCOMBI.

 

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

MemonizerMOBILE

Wat zit er in een Memonizer?2025-07-07T14:42:37+00:00

De Memonizers bevatten een controlestrook gemaakt van metaal en magnetische film, evenals siliciumkwarts welke dient als opslagmedium.

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Hoe lang gaat een Memonizer mee?2025-07-07T14:43:14+00:00

Een Memonizer is zo ontworpen dat hij gegarandeerd 20 jaar meegaat. Welke Memonizer je ook kiest. De interfererende informatie is op een dusdanige manier opgeslagen in de Memonizer dat het stabiel blijft werken gedurende die jaren.

 

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Hoe werkt de MemonizerMOBILE?2025-07-07T14:47:07+00:00

Eigenlijk hetzelfde als de MemonizerCOMBI: hij maakt gebruik van de (elektrische) bedrading in de telefoon en harmoniseert de straling op een dusdanige manier dat je lichaam (aantoonbaar) niet meer reageert op de straling ervan.

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Shungiet harmoniseert toch ook de straling?2025-07-08T07:17:50+00:00

Geen idee.
Waar ik van ga steigeren is die filmpjes waarbij je een Trifield (of andere meter) ziet teruglopen als je er een blokje shungiet tussen legt als onderbouwing dat shungiet beschermt tegen straling.
Dit zelfde effect heb je namelijk als je er een stukje staal tussen legt.

Ook krijg ik de kriebels van uitspraken als ” Shungiet heeft een heel hoog trillingsgetal waardoor alles er van af glijdt”.
Ten eerste: steenkool heeft een nog hoger trillingsgetal.
Ten tweede: we willen juist niet dat alles er af glijdt.

Kan shungiet hetzelfde doen als de MemonizerCOMBI of de MemonizerMOBILE?
Geen idee. Ik heb daar nog geen bewijzen van gezien.
Wel weet ik dat veel klanten waar ik contact mee heb, dit zijn vaak de wat ernstiger gevallen, hier geen baat bij hebben.
De Memonizers werken aantoonbaar, ik neem geen risico met mijn gezondheid als het om straling gaat!

Ik geef het graag de voordeel van de twijfel, maar zou er niet op gokken.

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

MemonizerCAR

Je verbruikt ook minder brandstof als je een MemonizerCAR plaatst?2025-07-07T14:42:06+00:00

Ja, theoretisch verbruik je minder brandstof bij het monteren van een MemonizerCAR.
Dit komt door de herpolarisering van het volledige voertuig en de vermindert de weerstand van de luchtwrijving, het effect is gelijkaardig aan een magnetische levitatietrein, die de brandstofconsumptie kan verminderen.

 

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Wat zit er in een Memonizer?2025-07-07T14:42:37+00:00

De Memonizers bevatten een controlestrook gemaakt van metaal en magnetische film, evenals siliciumkwarts welke dient als opslagmedium.

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Hoe lang gaat een Memonizer mee?2025-07-07T14:43:14+00:00

Een Memonizer is zo ontworpen dat hij gegarandeerd 20 jaar meegaat. Welke Memonizer je ook kiest. De interfererende informatie is op een dusdanige manier opgeslagen in de Memonizer dat het stabiel blijft werken gedurende die jaren.

 

Neem te allen tijde notie van mijn disclaimer!

Go to Top